تهران سوله

ساخت سوله و اسکلتهای فلزی

تهران سوله

ساخت سوله و اسکلتهای فلزی

تفاوت سوله های سنگین و بهینه

تفاوت سوله سبک و سوله سنگین چیست؟ 


شکل ظاهری سوله سبک و سوله سنگین


با بالا رفتن قیمت آهن آلات بسیاری از کارفرمایان و سرمایه گذاران سعی دارند که از میزان هزینه های ساخت سوله بکاهند . خیلی از کارفرمایان تلاش مینمایند که برای ساختمان خود کمتر هزینه نمایند و صرفه جویی هزینه داشته باشند . صرفه جویی در هزینه ساخت سوله به تمام مراحل ساخت مربوط میشود که برخی از کارفرمایان بدلیل عدم اطلاع صحیح فقط روی اسکلت فلزی سوله تمرکز مینمایند و از سایر هزینه های اضافی سوله غافل میشوند . قدم اول در کاهش هزینه های ساخت سوله انتخاب طراح و محاسب و نقشه کش با تجربه و مناسب است شما با انتخاب یک مهندس ناظر با تجربه کاربلد و یا یک مشاور مسلط به امور ساخت سوله به مراتب میتوانید از هدر رفت سرمایه در ساخت سوله جلوگیری نمایید. بطور کلی عواملی که باعث افزایش هزینه ساخت سوله میشوند عبارتند از : طراحی نامناسب – انتخاب متریال نامناسب – عدم انتخاب اکیپ پیمانکاری مجرب – طولانی بودن مدت زمان شروع و پایان پروژه و عدم بودجه بندی مناسب


سوله سبک چه تفاوتی با سوله سنگین دارد :


سوله سبک معمولا به سوله های خرپایی با مقاطع پروفیل و لوله اطلاق میشود . این سازه های بوسیله مقاطع توخالی از قبیل لوله – پروفیل – قوطی و یا مقاطع نیم باز مثل نبشی و ناودانی طراحی و ساخته میشوند . این سازه ها شاید برای کوتاه مدت خوب باشد ولی اگر به فکر بلند مدت هستید و دنبال ارزش افزوده بیشتر از سرمایه گذاری خود هستید توصیه نمیشود. عمر کم – هزینه نگهداری بالا – استقامت کمتر نسبت به سازه های تیر ورقی ، بازگشت هزینه بازیافت کمتر ، ارزش افزوده پایین ملک -کارایی محدود نسبت به سازه های تیر ورقی و قیمت برابر با سازه های تیر ورقی که اکثر خریداران غافل ازین مسئله هستند و معمولا فریب تبلیغات سوله سازان را میخورند. سوله خرپایی بلحاظ قیمت تفاوت آنچنانی با سازه های تیرورقی ندارند باور کنید….



سوله سنگین چیست و تفاوت سوله سنگین با سوله سبک در چیست؟ 



جنس این سوله ها معمولا از مقاطع ورق بصورت هاش یا باکس میباشد. این سوله ها بلحاظ مقاومت و پایداری ،عمر و هزینه نگهداری نسبت به سازه های خرپایی بهتر هستند. همچنین ارزش افزوده ملک شما را حفظ نموده در خرید و فروش ارزش واقعی خود را خواهد داشت یا خدای ناکرده زمانی اگر تمایل به فروش آهن الات سوله نمایید بازگشت قیمت خوبی برای شما خواهد داشت همچنین این سوله ها کارایی بیشتری خواهد داشت و همه نوع کاربری بر ای این جوابگو خواهد بود. وزن هر متر مربع ازسوله های تیرورقی هم اکنون براساس طراحی های مورد تایید نظام مهندسی 25 الی30 کیلوگرم میباشد. البته بعضی از همکاران ومهندس طراح و محاسب که آگاهی کمتری دارند این سوله هارا حداقل متری 37 کیلو طراحی مینمایند که واقعا جفا در حق کارفرماست و سوله سازان هم ازین مسئله پشتیبانی مینمایند. با این حساب هزینه این سوله ها از سوله خرپایی بیشتر نیست. خیلی از مشتریان و کارفرمایان از بنده سوال میکنند که سوله خرپایی بهتر هست یا سوله تیر ورقی؟


 جناب کارفرمای محترم اگر میخواهی سوله بسازی با تیر ورق ارزونتر و بهتر درمیاد فریب سوله ساز و دلال دست دوم فروش و … را نخور . سوله دست دوم نخرید حتما پشیمون میشوید. حتما سرتون کلاه میرود شک نکنید. لطفا سوله دست دوم نخرید با جان و مالتون بازی نکنید سوله نو از سوله دست دومی که شما میخرید گرونتر نیست . 

کارفرمای محترم شما هرچقدر کمتر هزینه نمایید برای تولید راحتتر خواهید بود ما کمک میکنیم کمتر هزینه کنید ولی اصولی



تفاوت های سوله بهینه با سوله سنگین دست دوم:


سوله های نو که در شرکت سوله سازی پارس طراحی و اجرا می شوند تفاوت هایی با سوله های دست دوم و قدیمی دارند که به بعضی از آنها اشاره می کنیم.


اولین تفاوت در ورق های آن می باشد.


سوله های قدیمی و دست دوم معلوم نیست که با کدام ورق ساخته شده اند و از ابعاد دقیق و کیفیت آن ها بی اطلاع هستیم اما سوله های جدید پارس همگی از بهترین ورق های تولید شده در بهترین کارخانه های ایران می باشد و اندازه و ابعاد آن طبق استاندارد های ایران می باشد.


تفاوت دیگر طراحی آن هاست .


سوله های قدیمی بخاطر عدم طراحی از ورق های سنگین در ابعاد بالا استفاده می شده و به همین خاطر بیش از اندازه سنگین می باشند اما تیم طراحی پارس با استفاده از ظرفیت های آیین نامه سوله ای با وزن کاملا بهینه و متعادل برای کار فرمایان عزیز اجرا می کند.




طراحی سوله سبک (بهینه) 


در اجرای طرح­های صنعتی اولین مرحله بعد از طراحی، اجرای استراکچر یا همان سازه طرح است. یکی از سازه­ های بسیار پر کاربرد در هر طرح صنعتی سوله با کاربری سالن است. سوله­ های صنعتی در حقیقت سازه­ هایی با پوشش سبک هستند که کاربری آن می­تواند از محل قرارگیری تجهیزات بسیار ارزشمند صنعتی تا انبار علوفه یک دامداری دارای اهمیت متفاوتی باشد. طراحی سوله سبک یا همان طراحی بهینه سوله یکی از توانایی­های متخصصین گروه مهندسی پارس سوله است.


برای طراحی یک سوله سبک، طراحی مفهومی سازه بسیار مهم است. با توجه به این­که در سوله ها معمولا قرار دادن ستون و مهاربند در دهانه اصلی دارای محدودیت است، استفاده از سیستم باربر جانبی قاب خمشی و یا سیستم کنسولی در این جهت امکان پذیر است. انتخاب سیستم باربر جانبی مناسب با در نظر گرفتن تأثیر آن بر فونداسیون طرح، همان طراحی مفهومی مناسب سازه برای طرح یک سوله سبک است. در سیستم کنسولی از ستون ها مانند یک تیر طره برای مقابله در برابر بارهای جانبی مانند باد و یا زلزله استفاده می شود. بکارگیری سیستم کنسولی اگر چه موجب کاهش مصرف فولاد در سازه می گردد اما ممکن است هزینه هایی را به فونداسیون طرح تحمیل نماید. هم­چنین در طول سوله­­ های صنعتی معمولا از مهاربند استفاده می­گردد. در طراحی سوله سبک، مقاومت در برابر بارهای ثقلی، زلزله و باد با کمترین میزان مصالح مصرفی تأمین می­گردد.


فاکتورهای مؤثر در میزان فولاد مصرفی در طراحی سوله سبک عبارتند از:


تعیین سیستم باربر جانبی مناسب(قاب خمشی یا کنسولی)


طراحی بهینه شیب قاب و یا استفاده از قاب های هلالی شکل


انتخاب مناسب ابعاد مقاطع فولادی (عرض، طول و ضخامت بهینه جان و بال)


استفاده از خرپا به جای تیر ورق


استفاده از دیوارهای بنایی در طول سوله به عنوان سیستم باربر جانبی


در گروه مهندسی پارس سوله به منظور دستیابی به اقتصادی­ ترین طرح و طراحی سوله سبک ۵ پارامتر فوق به طور کامل با استفاده از نرم­ افزار SAP2000 بررسی و آنالیز هزینه-فایده برای آن­ها انجام می­گیرد. در نهایت نتایج مهندسی ارزش، منجر به استفاده از گزینه مناسب و طرح نهایی سوله سبک می­ گردد.


طراحی صحیح و اصولی سوله سبک است که می­تواند ضمن کاهش هزینه اولیه، عملکرد مناسب در هنگام  باد یا زلزله مشخصی را نیز تضمین نماید. متأسفانه برخی از سوله­­ های سبک تنها در برابر بارها ثقلی مقاوم هستند و ممکن است در برابر بادهای شدید فروبریزند.

 


 نکته قابل توجه این است که کارفرمایان با توجه به اهمیتی که تجهیزات داخل سوله برای آن­ها دارد می­توانند برای سطح عملکرد سازه خود تصمیم گیری کنند. به عنوان مثال ممکن است برای یک انبار علوفه، خسارت ناشی از فروریختن و نصب مجدد سوله، بسیار کمتر از هزینه سرمایه­ گذاری برای ساخت یک سوله مقاوم در برابر بار باد با احتمال فراگذشت ۲درصد در یک سال باشد. بنابراین تصمیم­ گیری صحیح در انتخاب سطح عملکرد یک سازه نیز می­تواند در اقتصادی کردن طرح بسیار کمک نماید.


گروه مهندسی پارس سوله به منظور تضمین طرح های ارائه شده برای سوله های سبک، با توجه به همکاری با سازندگان مجرب سوله، آمادگی تنظیم قرارداد به صورت طرح و ساخت در سراسر نقاط کشور را دارد. هم چنین اخذ تاییدیه های لازم برای طرح سازه از مراجع قانونی مانند سازمان های نظام مهندسی، شهرک های صنعتی، شهرداری ها و یا مشاورین طرح از تعهدات این گروه است.



برای طراحی و ساخت سوله با ما تماس بگیرید.

تا 30% کاهش در هزینه


09145313639 



ساخت سوله تیرورقی در تهران

سوله های تیر ورقی

این نوع سوله ها از ورق های آهنی ( ورق سیاه ) در کار گاه های سوله سازی ساخته می شوند.

مراحل به این شکل می باشد:

ابتدا ورق ها از کارخانه های تولید ورق خریداری می شوند و به کار گاه های سوله سازی حمل می شوند.


در مرحله بعد از روی نقشه های طراحی شده توسط تیم های طراحی شاپ های اجرایی استخراج می شوند و توسط این نقشه ها با توجه به ابعاد موجود در نقشه ورق ها برش خورده و آماده مونتاژ می شوند.


در مرحله بعدی ورق های برش خورده مونتاژ و جوشکاری می شوند.


در مرحله آخر تیر ها و ستون های جوشکاری شده رنگ آمیزی شده و آماده حمل به محل نصب می شوند.

کارخانه صنعتی پارس سوله با تکیه به روش های نوین طراحی و ساخت آماده ارایه خدمت به کار فرمایان عزیز می باشد.

برای سفارش سوله خود تماس بگیرید.

تا 30% کاهش در هزینه

شماره تماس : 09145313639

سوله

تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی

تفاوت سوله های خرپایی و تیرورق :

در این مبحث می خواهیم به تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی از جهات مختلف بپردازیم .



طراحی و ساخت سوله کار دقیق و تخصصی است. فاکتورهای متنوعی در طراحی دخیل اند و عدم رعایت نکات و بی توجهی به اصول موجب وارد شدن خسارات اقتصادی غیر قابل جبران و تضعیف استحکام و پایداری سازه خواهد شد. سوله ها با توجه به ساختار آن ها شامل تشابه و تفاوت هایی هستند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. تفاوت سوله ها موجب تفاوت کاربری این سازه های فلزی شده است.



تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی از لحاظ وزن:

سازه های تیرورقی به دلیل اسکلت فلزی و استفاده از فولاد بیشتر در ساخت و فاصله زیاد قابها در پی ( باعث استفاده تیر و ستون بیشتر برای تحمل وزن سازه می شود ) سنگین هستند ولی سازه های خرپایی برعکس سازه های تیرورقی به دلیل کاربرد پروفیل در ساختار و همچنین شکل هندسی سازه سبک تر و اقتصادی تر می باشند.



در اینجا می توان به دو مدل خرپا اشاره کرد:

شیبدار: برای ساخت سقفی شیبدار می توان از خرپاهایی متشکل از نبشی و مقاطع T شکل استفاده کرد. در مدل شیبدار نسبت دهانه و عمق ۵ تا ۱۰ برای دهانه بیست متری می باشد.

تخت: اصولا عمق نسبت به تیرهای تک و تیرورق بیشتر است. این متد در ساخت سقف مسطح کاربردی است. نسبت دهانه و عمق ۱۵۰ تا ۲۰ برای دهانه صد متری است.



تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی از لحاظ فونداسیون:

در ساخت سوله های خرپایی قابهای سوله در فاصله کم (در حدود ۳ متر) قرار می گیرند که باعث عدم نیاز به میلگرد ضخیم و بیشترمی شود و همچنین نیروهای سازه ای را به طور یکسان پخش می کنند در حالی که در سوله های تیرورقی قاب ها در فاصله ۶ متری از هم قرار می گیرند و پی ها به صورت منفرد با شناژ به هم وصل می شوند.



تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی از لحاظ نما:

با استفاده از خرپاها می توان برای ساخت سقف سوله ها از اشکال مختلف هندسی استفاده کرد و نسبت به سازه های تیرورقی که فقط به شکل شیبدار و قوسی اجرا می شوند ظاهر زیباتر و متفاوت تری ایجاد کرد.



تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی از لحاظ نصب جرثقیل:

بر روی سازه های خرپایی هم می توان از جرثقیل با تناژ مختلف نصب کرد و این سازه ها هم مثل سازه های تیر ورقی تحمل وزن بالای جرثقیل ها را دارند.



تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی دهانه های بزرگ:

در اجرای دهانه های بزرگ، سازه های خرپایی مقرون به صرفه تر از سازه های تیرورقی می باشند. امروزه برای احداث سقف سوله ها از خرپاهای فضایی استفاده می کنند که از شبکه های دو لایه متشکل از شش ضلعی ها ساخته می شود.



پوشش سقف سازه:

پوشش سقف سازه های خرپایی به دو نوع پوشانه های نورگیر و پوشانه های مسدود کننده  نور تقسیم می شوند.

پوشانه های نورگیر
ورق پلی کربنات
شیشه
پلاستیک
پرده هوا
پوشانه های مسدود کننده نور
ساندویچ پنل
ورق گالوانیزه
ورق پی وی سی
چادر



پوشش سوله خرپا به دو صورت نورگیر و پوشانه های مسدودکننده نور دسته بندی می شوند. تفاوت این دو پوشش به حالت نورگیر شامل موارد ورق پلی کربنات، شیشه و… و پوشش مسدودکننده از ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه، ورق پی وی سی و… است. در سازه های تیرورقی برای پوشش سقف از ورق گالوانیزه و یا ساندویچ پانل استفاده می شود.



کاربرد سازه پاورقی:
سازه های مرغداری ها
آشیانه ها
کشاورزی
و…

کاربرد سازه های خرپا:
سازه های ورزشگاهی
سازه های صنعتی
سردخانه ها
ساختمان انبارها
گاوداری ها
خطوط تولید
سازه اسکان های اضطراری
سازه استخر
و…


تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی از لحاظ اقتصادی:

ساخت سازه های خرپایی نسبت به تیرورقی ۱۵ درصد ارزان تر است

نصب و راه اندازی آنها سریع تر و آسان تر است.

برای نصب نیاز به افراد متخصص ندارد.

بدون دمونتاژ نیز می توان این سازه ها را جابجا کرد.

با توجه به نوع کاربرد و مزیت هر سازه، نسبت به وضعیت اقتضادی، ظاهر مورد نظر برای سوله و کاربری سوله می توان روش مناسب را انتخاب کرد.





شرکت پارس سوله آماده ارائه انواع خدمات در جهت  طراحی و ساخت سوله های تیر ورقی با قیمت کاملا مناسب و به صورت بهینه و طراحی سوله های خرپایی  به متقاضیان عزیز میباشد.


شماره تماس: 09145313639